vineri, 26 iunie 2009

Ein Reich, ein volk, ein imobil

Ma intalnesc in Mall cu un client, un tanar de 22 de ani caruia i-am facut acum mai bine de un an o firma, ceva comert cu jocuri electronice.

-Ce mai faceti? Vreau sa va caut luna asta, am vrut sa discut o chestiune pentru un prieten. E chemat la jandarmerie. A participat la o manifestatie ilegala.
- Mai exista manifestatii ilegale?
Scot porumbelul din gura.

Eu, care am prins putin din Ceausescu, putin din Revolutie, putin din prezent, imi vine greu sa cred ca mai este interzis ceva in tara asta.

-Da, a participat la un meeting al Noii Drepte impotriva Mafiei Tiganesti care pune mana pe cladirile istorice din orasul nostru. Si era un meeting neautorizat.

Cu toate ca aveam ceva treaba in Mall si nu eram chiar in timpul meu, am ramas sa ascult dezvaluirile tanarului meu client.

-Am vrut sa luam atitudine. Atunci cand autoritatile statului stau cu mainile in san pe banii nostrii, atunci cand casele noastre cele mai frumoase cad in mainile tiganilor cersetori ai Europei, trebuia sa facem ceva. Dar exista o conspiratie a Primariei Timisoara cu acesti nemernici. E vorba de bani grei la mijloc.
-Dar cine sunteti voi, astia care ati manifestat?
-E o grupare, Nationalistii Autonomi Timisoara. Dar au venit din toata Europa, din Slovacia, din Polonia. Stiati ca ai nostri nu sunt in stare de nimic in timp ce au venit politisti din Franta sa perchezitioneze palatele tiganesti? Proprietarii lor sunt anchetati in Franta pentru trafic de masini de lux si falsificari de carduri bancare.
- Si cine sunt tiganii astia?
- N-ati auzit de Ionelas si Visinel Stancu?

Marturisesc ca nu auzisem nici de Nationalistii Internationali si nici de Visinel. Cata detasare din partea mea pentru dramele de importanta nationala care se deruleaza sub ochii mei.

Marturisesc in schimb ca observasem de multa vreme o schimbare a stilului arhitectonic in partea istorica a orasului. Vazusem cum cladirile in stil rococo tarziu austriac sau in jugendstill interbelic devin niste “palate” cu turnulete si cu acoperisuri de tabla, locuite de concetateni de ai nostrii cu domiciliul prin vest si cu apucaturi interlope.

Am stat si am facut paralela cu un alt loc si o alta epoca istorica.

O tara ce se considera umilita de strainatate, cu valorile si principiile aruncate in aer de transformarile fundamentale prin care trece lumea… evident ma gandesc la Germania. O intelectualitate pasiva la problemele cu care se confrunta societatea si incapabila de a ii intelege nevoile… din nou ma gandesc la Germania. O clasa politica corupta si impotenta, preocupata in satisfacerea propriilor interese… si, evident, ma gandesc la Germania. Un grup de tineri care se intalnesc prin baruri si incearca sa transforme radical si violent aceste lucruri… Germania, doar Germania.

Istoria ne invata ca omul nu a invatat nimic din… istorie.

Noroc ca eu ma ocup doar de imobiliare si lucrurile acestea nu ma afecteaza prea mult. Pe nici unul dintre noi nu ne afecteaza.

(texul original pe www.fraudaimobiliara.ro)

Niciun comentariu: