duminică, 1 martie 2009

Poveste

Miercurea trecuta ma viziteaza la birou o clienta, sa-i spunem Maria, care, fara introducere si fara prea multe politeturi incepe:

- Ajuta-ma sa plec de la asta, vreau sa demisionez, nu mai rezist. E al doilea Caritas din Romania, e o excrocherie si nu vreau sa o patesc.
- Stai putin, explica-mi despre ce e vorba. La ce firma lucrezi?
O intreb, incercand sa pun putina ordine in dicutie.

- Europlan, nu ai auzit de ei? Lucrez pentru Marius, e in conflict cu Boc la Cluj si acum o face si cu Ciuhandu la Timisoara. Dar am zis ca raman pana la sfarsit, orice ar fi… crezi ca e prost si nu stie ce se intampla?… cand i-am spus sa se bucure de ce are cat e inca in libertate, s-a suparat pe mine si a facut rau. Totusi, o sa raman pana la sfarsit. Contractul meu de munca e semnat de el in ambele locuri, deci e fals.

Intru-cat nu am inteles nimic din toata povestea, am incercat sa simplific putin lucrurile si sa concentrez discutia pe problema care ma interesa.
- Cu ce pot sa te ajut eu? Ce vrei sa fac pentru tine? Spuneai ca vrei sa demisionezi, e simplu.
- Nu inca, o sa vorbim la o cafea.
Si pleaca la fel de furtunos precum a sosit.

Si totusi, eu nu am inteles nimic din toata povestea. As fi misogin daca as spune ca e o poveste simpla a unei femei speriate.
Eu nu am inteles nimic din toate astea.

Incercand sa imi limpezesc gandurile si informatiile, am dat pe Google cautand Europlan.

A gasit mai intai o descriere a unui grup de firme de constructii si inginerie ce functiona in Cluj, Timisoara si Caransebes si care se lauda cu multe, constructii de biserici baptiste si un centru luteran mondial etc, etc. Linkuri catre o firma cu acelasi nume din Italia si o fundatie religioasa. Unele linkuri erau false sau domeniile blocate de hosting. Cautand despre Europlan Caransebes ajung la o firma Europlan din Cipru, in timp ce site-ul firmei din Italia mergea brici. Mai jos am gasit pe domenii de blog sub numele Marius Leontiuc ca fiind postate copii dupa autorizatii si certificate de urbanism semnate de Emil Boc. La repezeala am remarcat cum, in urma unei singure cereri sau emis 3 sau 4 documente de catre primaria Cluj prin diverse servicii si ma gandesc ca documentele sunt false sau eu sunt un nepriceput de nu inteleg nimic. Urmeaza forumuri in care diversi injura pe acelasi Marius Leontiuc. Si altele.

Miercurea asta, asta care a trecut, ma viziteaza la birou o clienta, sa-i spunem Maria, care fara introducere si fara prea multe politeturi incepe din nou:

- Sunt chemata la Cluj la DNA, martor. L-au arestat pe Marius. Ce sa fac?… nu pot sa-l infund si mai tare.
- Da stiu, Marius Leontiuc si Europlan, Am vazut ca a luat bani pentru constructii pe care nu le-a mai facut.
Ma dau cunoscator de data asta.
- Auzeam colegii care se intrebau cum de se mai vand apartamente pe Eneas, cand terenul e deja vandut. M-am speriat atunci cand au venit unii din Cluj si au zis ca il omoara pe Marius. Nu au cumparat apartamentul ei, dar aveau procura, si au venit sot si sotie si i-au dat cu un cuier in cap si a adormit Marius al meu. Eu nu ma duceam la Cluj decat sub pseudonim ca eram PR si daca aflau aia, ma omorau. Acum ce sa le spun la procurori?
-Ma tem ca adevarul.
I-am raspuns mai sigur de data asta.
- O sa vorbim la o cafea.
Si dispare lasandu-ma din nou in ceata.

Eu marturisesc ca nu am inteles nimic din povestea asta.

In schimb daca dau acum pe Google, lucrurile se mai limpezesc putin. Nu e decat o poveste pentru fraudaimobiliara.ro.

(textul original pe www.fraudaimobiliara.ro)

Niciun comentariu: