duminică, 15 februarie 2009

Profesionistul

Astazi m-am reintalnit cu un vechi amic, Raul.

Aproape sa nu-l recunosc. L-am cunoscut cu ceva ani in urma la sala de sport, pe cand mai frecventam asa ceva. Atunci mi-a atras atentia pentru ca avea un ochi albastru si unul caprui. Si o suvita alba. Acum e complet chel. Si nu au trecut chiar atat de multi ani.

- Cu ce te ocupi acum? Tot cu afacerea cu parchetul?
Nu m-am abtinut sa il intreb.

- N-a mers… am abandonat. Acum fac tranzactii imobiliare. Dar profi. Doar hale si constructii industriale si nu lucrez cu romanii, nu sunt seriosi. Stii ca eu fac totul profi si cu ei nu poti.

Mi-am amintit ca intr-adevar, el face totul profi.

Cand l-am cunoscut era sofer de taxi, dar unul specializat, profi. Ducea oamenii la Cluj, la Caritas si ii aducea inapoi cu bani de 8 ori mai multi. Le facea rost de numere de ordine la coada, le cumpara mancare si asigura paza. Sofer profi.

Se pare ca a castigat ceva din asta pentru ca si-a luat o masina Porsche second-hand si recunosc ca m-am dat cu ea o tura. E drept ca nu l-a tinut mult, se pare ca era o varianta mai ieftina, caroseria era din carton, motorul ruginit. N-a trecut cu bine iarna.

Apoi a plecat in Italia. Lucra ca maseur intr-o clinica pentru doamne. A invatat repede si era apreciat ca un bun profesionist. S-a insurat, dar nu l-a tinut mult. Trei luni.

Dupa aceea sa intors in tara si a inceput sa duca muncitori romani acolo. Ii transporta cu un microbuz pana la frontiera Schengen. Stia unde sa se opreasca, era profi. Nici un muncitor nu era din zona, spunea ca vrea liniste. Nu am inteles de ce niciodata.
O vreme s-a ocupat de afacerea unor italieni din industria lemnului. Supraveghea facturarea. Era plin de entuziasm si probabil din cauza aceasta a facturat mai mult decat trebuie. Asociatii sai au avut probleme cu fiscul roman si au trebui sa plece acasa. El a fost nevoit sa ocoleasca Italia. Ca sa vezi cate probleme poate sa iti faca fiscul asta.

Dupa aceea a lucrat o perioada in Spania, in constructii. Din nou supraveghetor. Veghea ca hotii de muncitori romani sa nu fure materiale de constructii. Intr-o noapte au disparut mai multe decat era cazul si nu a putut sa dea vre-o explicatie. Muncitori necinstiti. Nu poti sa fi tot timpul pe faza.

Acum s-a linistit. Se ocupa de imobiliare. Profi. Poate o sa cumpar ceva de la el. CV-ul il recomanda.


(textul original pe www.fraudaimobiliara.ro)

Niciun comentariu: